LUKUMUMMIT JA -VAARIT

Lukumummi ja -vaari -toiminta tarjoaa lapsille lisää lukukokemuksia sekä innostaa heitä lukemisen pariin yhteisten lukutuokioiden avulla: vapaaehtoiset mummit ja vaarit lukevat kouluilla yhdessä 2.-6. -luokkalaisten lasten kanssa. Lukutuokioiden lomassa syntyy myös luontevaa sukupolvien välistä kanssakäymistä, kun vapaaehtoiset osallistuvat lasten arkipäivään ja lapset saavat säännöllisen kontaktin isovanhempiensa sukupolveen.

Lukumummit ja -vaarit toimivat Järvenpäässä lähes jokaisessa alakoulussa, toimintaa koordinoi MLL:n Uudenmaan piiri.

Miten mukaan?

Ilmoittaudu maksuttomaan koulutukseen kuulemaan lisää toiminnasta. Koulutustilaisuuteen osallistuminen ei velvoita sinua mihinkään ja voit sen jälkeen päättää haluatko aloittaa MLL:n mummina tai -vaarina!

Lisätietoja MLL:n Uudenmaan piirin koordinaattorilta Sini Pohjalainen, sini.pohjalainen@mll.fi , p. 044 7737602

Lue lisää lasten lukusujuvuudesta www.nmi.fi ja lukumummi ja -vaari -toiminnasta http://www.lukumummitjavaarit.fi/

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.