PERHEKAHVILAT

Perhekahvilaohjaajista on pula! Perhekahviloidemme toiminta riippuu vapaaehtoisista - jo 1 kerta kuukaudessa auttaa. Kiitos kun annat aikaasi! Olet tärkeä!

MLL:n Perhekahvilat ovat kaikille lapsiperheille avoimia, matalan kynnyksen kohtaamispaikkoja, joissa lapset saavat leikkiseuraa ja aikuiset juttuseuraa. Perhekahvila on mainio tapa tutustua esimerkiksi uudelle paikkakunnalle muuttamisen jälkeen toisiin lapsiperheisiin! Yhdistyksemme pitää Järvenpäässä kolmea perhekahvilaa. Ajankohtaisista tapahtumista ja mahdollisista poikkeuksista aikatauluissa tiedotetaan yhdistyksemme FB-sivuilla.

Haarajoen perhekahvila

Kunnostetulla puukoululla (Haarajoenkatu 2) kokoonnutaan keskiviikkoisin klo 9.30-11.00

Tarjoiluja sponsoroi Haarajoen K-Market.

Juhani Ahon perhekahvila

Juhani Ahon leikkipuistossa (Järvipuistonkatu 9) nähdään perjantaisin klo 9.30-11.00. Käytössä ovat myös sisätilat, joissa on WC, mikro ja pieni leikkipaikka.

Iltaperhekahvila

Perhetalo Joutsikin (Naavatie 1) tiloissa kokoonnutaan torstaisin klo 17.00-19.00.

Tarjoiluja sponsoroivat vuoro- viikoin K-Market Satukallio ja K-Market Saunakallio.

Mikä perhekahvila?

Perhekahvilassa voit jakaa arjen kuulumisia ja kokemuksia samassa elämäntilanteessa olevien vanhempien kanssa samalla, kun lapsille löytyy leikkiseuraa ja tekemistä ympäriltä. Jokainen voi halutessaan osallistua kahvilan toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen: toiminta on joustavaa ja perustuu lapsiperheiden tarpeisiin ja osallistujien toiveisiin.

Perhekahvilat ovat uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumattomia. Perhekahvilan tavoitteena on osaltaan edistää alueen yhteisöllisyyttä ja osallisuutta sekä ennaltaehkäistä syrjäytymistä.

Huom! Muistathan, että perhekahvilaan ei voi tulla sairaan tai tartuttavan lapsen kanssa. Tartuntojen välttämiseksi on syytä muistaa hyvä käsihygienia - käsipesun kautta leikkeihin!

Etsimme uusia perhekahvilaohjaajia - olisitko sinä yksi heistä?

Perhekahvilat toimivat vapaaehtoisvoimin. Ohjaajat vastaavat perhekahvilan aukiolosta, ohjelmasta ja paikkojen kunnossa pysymisestä yhdessä kävijöiden kanssa. Perhekahvilaohjaajana voi toimia omien lasten kanssa muutenkin perhekahvilasta käymisestä kiinnostunut vanhempi tai esimerkiksi isovanhempi. Erityistaitoja ei tarvita, vain lapsirakkautta ja halua tehdä jotakin hyvin merkityksellistä hyvässä porukassa. Kysy rohkeasti lisää ja tule mukaan!

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.