SUOJATIEPÄIVYSTYS

Tule mukaan turvaamaan koulutietä!

Kiitos kaikille syksyn 2023 suojatien turvaamiseen osallistuneille!

Suojatiepäivystys järjestetään jälleen koulujen alkaessa elokuussa 2024.

Suojatiepäivystys on MLL:n Uudenmaan piirin organisoima kampanja, joka Järvenpäässä järjestetään yhdistyksemme MLL Järvenpään toimesta yhteistyössä Vanhempainverkoston kanssa. Päivystäjiksi haastetaan kaupunkilaisten lisäksi kaupungin työntekijöitä, päättäjiä, sekä muita yhdistyksiä ja yrityksiä.

Päivystysaikoja on varattavissa klo 8.30-9.00 kuljetuimpien koulureittien varrella. Koulupäivien alkamisajankohdat voivat muuttua ensimmäisen koulupäivän jälkeen eri luokka-asteilla. Tiedotamme muutoksista mahdollisuuksien mukaan.

Suojatiepäivystäjän tehtävänä on seistä huomioliivit päällä suojatien läheisyydessä herättämässä autoilijoiden huomiota. Liikennettä ei ohjata, mutta tarvittaessa pienimpien koululaisten mukana voi kävellä tien yli. Saat huomioliivin lainaan päivystysvuorosi ajaksi.

Koulukohtaisesti varattavissa olevat risteykset tulevat myöhemmin näkyviin ajanvarauspalvelussa: www.nettiaika.fi/MLL.  Saat varauksesta vahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Käytännön asioista tiedotamme ajan varanneita elokuun alussa.

Ajanvarauspalveluun liittyvissä ongelmissa voit olla yhteydessä suojatiepaivystys.jarvenpaa@gmail.com.